Yazılar

Alacağın olsun kedi, hain kedi..

Sabah evden çıktığımda binanın karşısında kafasını eğmiş ‘o son dediğini anlamadım’ bakışıyla bana bakan bir kedi dikkatimi çekti. Nasıl tarif etsem.. Adını bilmiyorum onun ama sıradan bir sokak kedisi işte. Hani çoğu kedide bulunan bir kedi deseni vardır ya. İşte o desenden, Talking Tom’a benzeyenlerden bir kedi. Çok tatlıydı ama görmen lazım. Bir müddet seyrettim kediyi. Derken, o da beni fark etti. İrkildi ve gözlerini kısarak bana baktı. Uzağı göremiyor herhalde:) Pardon neyse, bu bakış beni sevdiğinin ispatı dedim ve yanına gittim.

Cana yakın he, hemen yanaştı. Nasıl sırnaşıyor bacaklarıma.. Mırıldanmalar falan. İyi la dedim seveyim bari. Sonra uzaklaştım, baktım peşimden geliyor. Sonra anladım ki; bu kedi aç. Zaten aç olmayan sokak hayvanı mı olur? Bendeki de laf, hepsi aç bu pis fakirlerin:) İşte sonra durağa doğru giderken bir yerden süt ve tabak aldım. Durağa vardığım anda minibüs kalkmak üzereydi ve kaçırırsam geç kalacaktım. Ama kediyi de bırakmak istemedim. Acıdım kediye, binmedim minibüse. Sonra minibüs hareket etti ve önümden geçip gitti. Arkamı döndüğümde fark ettim ki; kedi karnını doyurmuş ve yanımdan gitmiş:( “N’oldu la ben bir şey anlamadım” oldum bir an. Ne mi oldu? Minibüsü kaçırmış olduğumla kaldım.. Olduğu o.

Bu olduğunu kelimesini de her geçmiş zaman çekimlenmiş fiilde kullanabiliriz sanırım.

Örneğin; Ali’nin ata baktığını söyledi –> Ali’nin ata bakmış olduğunu söyledi.

(Anam, örneğe bak:)) Neyse ‘olduğu’ kelimesi önemli, fazladan konuşmak ya da yazınıza fazladan kelime katmak istediğinizde kullanabileceğiniz kelimelerdendir. Tez yazarken falan hata süsü verilerek serpiştirilen iki boşluk gibi işe yarar. kıpss 😉

Kedi olayına gelecek olursak; bu olaya benzetecek bir sürü şey olmasına rağmen şu an bağlantı kurmuyorum. Şimdilik vakit yok. Burada bırakıyorum. Alacağın olsun,kedi. Hayın kedi.

1 thought on “Alacağın olsun kedi, hain kedi..”

Bir Cevap Yazın

